lördag 7 april 2012

Påskafton


Den här påsken har vi inte bjudit hem någon på mat. Det har liksom inte blivit av. God mat vill vi ju gärna ha ändå. Vi bokade bord med mamma, pappa och farfar på Växbo Krog. Den här helgen har de påskmeny, med 4 olika förrätter att välja mellan och 3 olika huvudrätter. Sen var det dessertbuffé... snacka om att vi har stoppat i oss.


Förätts lax tog N, L, maken, mamma och pappa. Den var god!

Farfar tog silltallrik.

Jag tog nässelsoppa med kalixlöjrom... mums!

L, mamma och pappa åt entrecôte.

Maken, farfar och jag åt aborre. Jättegott!
 As och Ns mat hann jag inte med att fota. Men barnkycklingen var god. På efterättsbuffén fanns det bland annat: chokladtårta, glass, creme brulee, chokladbollar, marshmallows, tryfflar, ostar, hjortronmousse, äppelpaj och mer. Något som var nytt för mig var svartpepparsås till chokladtårtan, det har jag aldrig testat förut och jag vet inte om det var någon riktig hit för mig. Allt var gott men godast var osten. Jag gillar ost, mycket.

Litet gruppfoto blev det på barnen innan vi åkte.
Mina underbara.

En liten krokus får hänga med i bildkavalkaden också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar