söndag 22 april 2012

Principer

Söndagkväll framför tvn. Så vad har helgen burit med sig?  På fredagkvällen blev jag utbjuden av tre damer för att fira mitt insteg i 40 års åldern. Jag blev upphämtad av Pernilla, vi tog en sväng förbi Bredmyra och hämtade Jessica sen rosa bubbel hemma hos Ingrid och sen en tur till Bollnäs. Först en stund på Akropolis med god mat och sen till den nya baren i Bollnäs, som jag inte kommer i håg vad den heter. Det är intressant att gå ut 4 stycken damer runt 40. Vi var de enda damerna på baren. Jag tror vi var söta som honung för oj vad vi fick sällskap senare på kvällen.
Jag har ganska hårda principer när det gäller hur folk dömer andra människor. Singelmän mellan 20 och 60 år som går på den här baren just den här kvällen verkar ha även de ha ganska hårda principer hur man dömer andra. De går helt emot mina principer. Tillslut sa Ingrid: "Det är ingen idé att diskutera med dom, det är kört. Det är lika bra att du lägger ner." Tja det var väl så. Men det gör mig ledsen och lite orolig för att det liksom inte händer mycket med folks öppenhet mot "annorlunda". Men det kanske finns en anledning till att just de här männen är singlar också. Vad vet jag?

Innan de här männen kom till vårt bord och förgyllde vår kväll hade vi det otroligt trevligt. Vi var kvar tills de slängde ut oss. Timmarna bara flög iväg.

På lördag var A götta sugen och gjorde creme brulee till efterrätt. Underbart var vad det var. I dag bakade det lilla underverket bullar. Mammas stolthet!


Som ett tillägg till min inledning kan jag säga att jag inte är någon särskilt fin människa med fina, goda värderingar. Men jag jobbar på det. Den dag jag bockar upp mina fossingar, som jag hoppas dröjer en sådär 50 år, hoppas jag att jag kommit närmare till att vara en god människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar