måndag 23 april 2012

Nattvandringar

I natt har jag haft en deja vú över hur det var att ha små barn. A mådde illa och behövde tittas till lite och L har det sjuka tagit om på. Efter flera hostnätter bädddade jag ner honom sittande i soffan nere i rummet. Soffan är bra att sitta och sova i när man är sådär superhostig. Örebro-helgen hänger löst.

Förra veckan var det en fashinerande insändare i "Ljusnan". Det var en person som skrev att skogsägarna måste ta sitt ansvar och röja upp i stigar och leder efter stormarnas härjningar så att man kan gå ut och njuta av naturen. Hmm. Det känns som någon missat något väsentligt här... Allemansrätten! Som är en enorm förmån som man ska vara rädd om. Man ska nog vara lite försiktig med vad man kräver.
Jag orkade inte svara på den insändaren, slött? Ja, kanske. Jag svarade på den om maten i skolan i stället. Mina barn är jättenöjda med skolmaten på Kilaforsskola. Kanske är det skillnad mellan skolorna. Men de tycker inte att de har något att klaga på. Värre är miljön och ljudnivån. Men det handlar nog mer om borttagandet av de pedagogiska luncherna och inte om maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar