torsdag 12 april 2012

13 års dag

Tårtan till kompisfesten kvällen före födelsedagen.

Idag är det As dag. 13 år. Min lilla sessa. För 13 år sedan hade L och jag bakat muffins för en stund sedan. Vi hade besök av Majsan. Då satte det igång. Syrran kom och var barnvakt direkt från Umeå.  Då fanns BB kvar i Bollnäs. Efter mindre än en timme på BB kom våran lilla snufsa ut. Och jag var så hungrig efter min insats som föderska. Maken åkte och köpte pizza. Godare pizza har jag nog inte ätit före eller senare.

Barnen har påsklov. L hade inte kommit hem än. Men vi andra firade A i morse.

Nöjd tjej. Hon blir glad över en matta! Dä ni!
 I övrigt så var den "stora" presenten en symaskin. Hon gillar att pyssla och att sy. Mormor var förberedd och hade med sig grejer så att de kunde inviga maskinen och sy en stolsdyna.
A och mormor.

Mormor får också prova maskinen.
 Den gula tårtan var köpt. Den vita är hemmagjord. Men ganska snygg den också om jag får säga det själv...

Alla ljusen på ett blås.
 Under eftermiddagen droppade grannen, kussarna Linus och Albin, syrran, Oliver, Annika och farmor, farfar och faster in. En lugn dag. A är nöjd.
3e fikat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar