lördag 14 april 2012

God mat. Igen!

Vaknade i morse av skrik och buller och bång. Älskade N hade vaknat på fel sida. Sen har det varit lugnare.
I bland är det bra att bilar behöver servas. I dag var det en sån dag för Stina. Så hon kom med tre av barnen och bilen. Så trevligt så! Vår för dagen barske son vände humör på en ettöring och blev en trevlig värd. Så har dagen rullat på. Farbror Janne tittade in, pappsen tittade också in och sen blev det en tur till Bollnäs för att äta med makens stand in och vikarie. Alltså han som sköter kossorna när vi är ute på tur. Han och hans fru bor tvärsöver åkrarna från oss räknat. Vi träffas oftast inte mer än på affärn. Men otroligt trevligt att komma ut och äta en bit mat med dom. God mat var det också. Vi åt på Lehmans kök på Renshammar. Det var dom som arrenderade Kilafors Herrgård tidigare. Jag åt:
  • Getost suffle till förrätt. Fantastiskt gott. Det var en god sallad till.
  •  Lax på planka med hummersås med sparris och tomat till huvudrätt. Fräscht och gott. Mäktigt, så jag behövde inte äta potatismoset, vilket är bra i dessa LCHF tider.
Sen blev det svårt. Jag försökte ta det som var minst socker och minst mjöl i. Jag lyckades nog inte så bra. Det blev:
  • Chokladfondant med citronsorbet.
Ett mycket gott Riesling vin till detta satte liksom pricket över i:et.

Barnen var ensamma hemma. N åt hos Oliver. L fixade korv till sig och A. Det låter som de haft en helt okay kväll fastän vi inte var hemma förräns vid tio.

Min dag har varit bra. De senaste helgerna har varit mycket bra. Vardagarna också. Vågar jag hoppas på att jag själv tillsammans med de runtomkring mig kan hitta lugnet och energin i mitt liv?  Nu ska jag sova. N har redan somnat bredvid mig på makens sida av sängen. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar