söndag 8 april 2012

Muuladhara är här

Nu har den kommit:  Muuladhara. Den kommer att göra sig bra där på väggen. Muuladhara betyder rot och stöd. Kanske föll jag för tavlan för att det är det jag jobbar med när det gäller mig själv att rota mig och vara stadig.  Maken är imponerad av att jag är så kulturell att jag köper tavlor. Det är ju bra att vi har samma väggar så att han också får titta på konsten. Det är kusin vitamin, konstnärinnan Kristin som har målat den.





Igår kväll var det underbart. Det kändes som att det var vår på riktigt. Barnen spelade fotboll och tränade med hunden. Mycket frisk luft blev det.


Innan sängdags dansade vi vals A, N och jag. Det gick riktigt bra. Det var värre med schottisen, den gick så himla fort.


Snart kommer våra matlagande gäster. De bjuder oss på mat hemma hos oss. Lyxigt värre! Man kanske skulle dra på sig något annat än understället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar