lördag 3 december 2011

Gravöl i Grövelsjön

I torsdags drog vi i väg nästan hela rehabenheten för gravöl. Vår enhet går i graven vid årsskiftet efter att ha funnits i 12 år. Vi är åter tillbaka som det var när jag började min karriär i vården, med klinikanslutning. Det har som vanligt både för och nackdelar med en omorganisation. Men det här kommer att bli bra det är jag övertygad om. Vi har haft en processledare med oss som är underbar. Ödmjuk, rar, rolig och klok. Vi har gått igenom dåtid, nutid och framtid, För det är klart att det finns en sorg med att en verksamhet upphör. Vi kommer att tappa kontakten med många inom vårt skrå.

Men jäklar vad roligt det har varit. Vi har jobbat, vandrat, dansat lindy hop, badat tunna och ätit och druckit gott. Det är snö i Grövelsjön där vi varit. Inte så mycket att det går att åka skidor, men så pass mycket att det är vitt på backen. Perfekt för att gå en halvdagstur på fjället. I dag när vi lämnade Storsätra fjällhotell snöade det lovika vantar. Nu är det lördag och jag är hemma igen. Underbart!


Gunilla och Anna på toppbestigning





Emma, Anna, Gunilla och Sonja

Sonja, Gunilla, Emma och Anna


Jag

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar