måndag 26 december 2011

Dagmar i Hälsingland

Dagmar har lämnat en massa strömlöshet efter sig. Syrran har varit utan ström länge. Vi var bjudna dit på annandagsmiddag i dag. Det är ju inga större bekymmer om man kan elda i vedspisen, men det kan de inte. Stopp i skorsten! Men med grill, gasolspis och mammas och pappas vedkamin fick de i hop en strålande middag. Barnen längtade efter el och gör väl det fortfarande. Vi har klarat oss bra hittils med bara ett kort stopp i natt. Maken hann precis sätta i gång taktorn med elverket på när strömmen kom tillbaka.


Middag i salen


Min vackra sýster

Det blev ju en sån fin dag i dag. Maken och jag lyckades få till en skogspromenad för att titta på vindfällen. En del träd att ta reda på blir det. Jag lyckades få se en uggla också!

Nu är det bara några veckor kvar tills jag ska på min första fjällresa för säsongen. Det börjar bli dags för lite benträning så att inte slalomåkningen blir en pina istället för någonting trevligt. Började lite försiktigt med lite benböj av olika varianter la på lite hantelträning och en planka på 20 sek. För några år sedan klarade jag plankan i flera minuter,men det känns långt borta nu. Man får väl gräva där man står och börja där man är. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar