söndag 4 december 2011

Julskyltning på byn

Ljuvliga morgon. Sovmorgon. Frukost med gubben min. Härligt.
Tills vi kommer på att vi snart ska vara nere på byn med 50 knäckäpplen och två barn som ska vara troll. Det är julskyltning i dag. Vi stressar ner och hinner faktiskt riktigt bra. Det är en hel del folk ute, myspysigt. Men det blir ganska kallt att stå ute så vi åker hem en vända. Vi har ingen kioskjour idag. Det säljs 40 av de 50 äpplena till förmån för badmintonklubben. Resten blir fika på träningen efter. Äran för knäckäpplena, som smakade underbart, kan inte jag ta åt mig tyvärr. I den här familjen är det mormor och morfar som står för den tillverkningen. Tack så mycket!!!
Maken och jag tror att det är klubbfika men det visar sig vara fika bara för barnen...Men vi fikar ändå och hinner spela lite badminton med N.
Nu sitter vi här framför varsin dator. Jag har beställt årets julkort och maken laddar ljudböcker. Vi börjar fundera på vart vår äldsta son är. Han svarar inte på mobilen och träningen slutade kl 20, nu är klockan 21.20. Hmm. Han ville dessutom bli förhörd inför två prov som han har till veckan. Dags att han hör av sig tycker jag.
Jaa nu fick maken kontakt och åker och hämtar.
Mer spännande än så har det inte varit idag.

Foto:Farmor

Foto:Farmor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar