torsdag 22 december 2011

Dagen som i dag

I dag hade jag planer. Jag skulle baka pariserhjärtan, koka knäck, fixa pepparkakshusen, pyssla med dotra, göra godis med henne mm, mm. Jag gick ut hårt med en morgonpromenad med hunden. Fortsatte i samma höga tempo och åkte till Trönö till min farfar efter sconesfrukosten. Sen tog det stopp. Vi började titta på gamla kort från farmors och farfars ungdom i Iste. Min kusin Kristin kom från Borås och hon har samma dragning till foton som jag. Inga namn fanns i albumen så Kristin och farfar kommer att gå igenom några album för att anteckna namnen. Den dag farfar är borta finns ingen som kan tala om för oss vilka det är på bilderna Det gäller att passa på medans han har ork och lust och kan se bilderna tillräckligt bra i förstoringsapparaten.
Kvällen tillbringade jag med mina Fina flickor. Inget av det andra jag tänkt göra blev gjort. Men en bra dag blev det. Nu är det natta!

Kristin och farfar

Farfar och jag


Lava och Stina försöker få till en Pippi Långstrump

De fina flickorna. Jenni saknas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar