söndag 11 december 2011

Tredje advent




Denna tredje advent har tillbringats i badmintonens tecken. Ganska vanligt just nu med det. Men nu blir det ett uppehåll på säkert en månad.
Det har varit trandansen, en tävling i Bollnäs, i helgen. Trevligt som vanligt. N fick silver i sin grupp och L fick brons i dubbel.
Nu har adventstomtarna Rutger och Rutgerd varit här. Dagens adventspresenter har bestått av en film, en kokbok och en julgodisbok. De vet de där tomtarna vad föräldrarna i huset försöker styra sina barn till...


N har servat

Coaching av pappa





Medaljen är hämtad



även här,

Alldeles nyss ropade familjen att jag skulle komma till köket. Jag fick om jag ville välja om jag skulle ha min 40-års present nu eller sen. Jag valde nu. Jag fick en fullformatskamera, whihiii!!! Ska bli så spännande att knäppa med den. Jag undrar om jag klarar av att hantera en sån. Lite prestationsångest blir det också. Men dagens bilder är knäppta med den "gamla" Canon 450 D.

Mezzo gillar att vintern har kommit. Då tänder äntligen husse en brasa på morgonen. Mezzo älskar det. Han vill inte ens lämna platsen framför kaminen för att komma och hälsa. Ingen av oss andra klarar av att ligga framför kaminen, det blir alldeles för varmt. Men hunden verkar älska värmen.

Det är fullmånde i kväll. Vackert som attan över Bergviken. Isen håller på att lägga sig och det brakar och knakar i den. Men svårt att fånga på bild.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar