tisdag 13 december 2011

Lucia

Jag lussade för barnen i morse i röd morgonrock och ljuskrona. N drog däcket över huvudet och fnissade. A sa "SLUTA SJUNG!!!". L var redan uppe, han blev inte heller så imponerad.
Sen blev det morgonmys på jobbet med glögg, pepparkakor och lussebullar.
Vissa dagar är så konstiga. Jag jobbade fem timmar idag. Jag skulle skriva ikapp journaler. Inte en skrev jag. Ibland blir det bara en massa annat som kommer i vägen. Britsar ska flyttas, transporter ska ordnas, fakturor ska skickas. Journalerna finns kvar. Det får bli efter nyår. Nu har jag fotkurs i två dagar och sen två veckor semester, yihaaa!!! Ser fram emot fotkursen, den blir nog bra.


Hann med att få till några lussekatter i går i sista stund inför Lucia. Min goa granne kom också in en vända med lite fikabröd. Hon tror att det blir sista julen hon kan bo kvar hemma. Hon kommer troligen flytta till en lägenhet under nästa år. En klok tanke, men det svider i hjärtat att hon inte kommer att bo kvar. Jag gillar henne verkligen.

Ingegerd och jag. N fotograferar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar