torsdag 8 december 2011

Lucia och en liten trött själ

Nu har det börjat. Halvtidslivet. 3 dagar har det blivit. Efter 2 dagar körde maken mig i säng, då var jag slutkörd utan att inse det. I går kväll och i morse visade det sig än mer med utskällningar av barnen i parti och minut. Visst, ganska berättigade. Men trött blir jag av det också. Jag hann ha en föreläsning för dottern i morse om vilka förmåner hon har i livet... En familj som älskar henne, tak över huvudet, möjligheten att resa osv. Hon slipper dessutom hämta vatten varje dag, hon får gå i skolan, hon slipper att äta endast en näve ris osv... Allt detta för att vi inte har vitt rostbröd hemma och för att inte mixer behållaren att göra smoothie i var ren. Ät knäckebröd, koka gröt, diska behållaren var ordern från mig. Men det gillades inte. Så hon gick till skolan med en kivifrukt i magen.

I går kväll hade N´s klass luciafirandet för föräldrar och släkt och vänner. Deras otroliga fröken har tränat och slipat på programmet. Hon kom och var med på kvällen. Barnen gjorde ett fantastiskt framträdande. A var också med. Hon imponerade med att ställa sig framför alla och ha lottdragning. Hon som knappt sagt någonting till någon under alla år,särskilt till de hon inte känner, pratade inför 100 personer.
Bilderna är medvetet suddiga, inga barn ska kunna kännas igen. Men lite julkänsla kanske man kan fånga ändå.



Lucia läser en vers

Resten av luciorna, tomtarna, stjärngossarna, pepparkaksgubbarna och tärnorna kommer

N fotograferad av A

Såna här har en av mammorna gjort till varje barn i klassen, vilket jobb!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar