söndag 18 december 2011

Dop i Silvbergs kyrka

For till Säter i går till min vän Johanna. En av hennes döttrar skulle döpas med tre namn som prästen hade fullt schå att komma i håg: Elsa Aorawi Karin. Dopet var i en underbar liten kyrka i en liten by som heter Silvberg. En åttkantig skapelse, med varmt och välkomnande ljus.
Elsa är 2 år och föddes i Thailand innan hon kom till sin familj i Säter i vintras. Storasyster Elin föddes i Kina innan hon kom till mamma Johanna och pappa Mattias för drygt 5 år sedan. Under dopfikat efteråt pratade vi om hur mycket omgivningen påverkar vem man blir. Elin 6 år är nämligen en kopia av sin mamma Johanna till sättet. Lugn, lite eftertänksam en funderare. Men även utseendemässigt finns det drag. Fascinerande.
Johanna och jag är kursare. Vi delade lägenhet i 2 år i Uppsala. Hon är den som tvingade mig till att plugga när jag inte hade lust vilket var ganska ofta. Hon sparkade mig alltså i baken och fick mig igenom sjukgymnastutbildningen och stöttade mig så att jag fixade en utbildning. Sånt sitter kvar i hjärtat.


Johanna och flickorna

Elsa

Elin

Hela familjen Becker
 När jag kom hem i går kväll väntade en underbar trerätters middag lagad av maken med Bruschetta med tomat och mozzarella till förrätt, baconlindade kycklingfileér med pesto och pinjenötter till huvudrätt och ost till efterrätt. Även en slurk Amaretto till kaffet. Har jag det bra eller har jag det bra?

Jag och min äldsta son

2 kommentarer: