onsdag 30 november 2011

Är

Mellan regnen och de varma dagarna hinner det ibland lägga sig en ishinna.

Dagen i dag är. Den bara är. Lite stressande att inte ha presterat särskilt mycket. Eller, näe egentligen inte. Det är inte ett dugg stressande. Maken och jag har tagit oss tid och sitta och dricka kaffe tillsammans i säkert över en timme innan han fick "måsten" och jag tog en promenad. Vi har lyckats få i hop lite adventsstämning också, särskilt efter att vi röstade ner L och han fick stänga av sin "house"-musik och vi fick spela Sofia Kjellgrens julskiva. I år beslutade jag, efter förra årets dåliga deltagande i pepparkaksbaket av barnen, att bara köpa en liten deg och inte göra en deg för 300 pepparkakor. Det var precis lagom. N bakade i 5 minuter, L och A bakade klart degen och var helt nöjda efter det. Nu knyter jag i hop dagens säck och stoppar N i säng, sedan A, sedan mig och när de äldsta herrarna lägger sig vet man inte.

 


Hopblandat med Arbråpepparkakor i burken blir det riktigt mycket kakor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar