torsdag 24 november 2011

Blekt blondin

Med tillåtelse från N får jag lägga ut denna ambulansrapport hittad på pappans skrivbord: "Vi har varit på två larm i dag. En med bröstsmeter och hjärtinfark. Det nästa larmet var bara bröstsmeter"
I morse hade brandmannen/ambulanssjukvårdaren sovmorgon. Det sliter att kliva upp så tidigt och jobba varje morgon... Han hade förstärkning på eftermiddagen i stället av Anton.

Jag har efter många år blivit riktig blondin igen, inte en äkta, men dock blondin. A och N flinade en hel del när jag kom hem och tyckte jag såg ganska kul ut. Efter klippningen hann jag träffa Petra en snabbis på CFL innan det var dags för en tur till Arbrå igen. Nästan södra Hälsingland runt idag.

Jag har varit riktigt pigg i dag, och i går också. Ända fram till kl 18. Då står någon och bankar mig i huvudet med en gummiklubba. Jag blir så otroligt sovtrött. Har svårt att lägga mig då för att jag är rädd att jag ska vakna vid kl1 och inte kunna somna om, så jag kämpar för att hålla mig vaken. Efter en timme eller så blir jag über pigg och har svårt att varva ner i stället. Aldrig är man riktigt nöjd. Men det är skönt att vara pigg på dagen. I morse hann jag till och med två vändor med olika mindfulness tekniker. De gör gott. Men ingen fysisk aktivitet alls under dagen. Det får bli en annan dag.

1 kommentar:

  1. Du är så fin!...mysigt med fikastund i dag! Kram Pea

    SvaraRadera