tisdag 22 november 2011

Frustration och ljusstöpning

Vilken dimma det är i dag. Både i och utanför mig. Läskigt halt är det också. Jag tycker trots det att det är skönt med vinter och höst. Lite mer gruvsamt än vanligt kanske att komma ut promenad/jogg men inte speciellt mycket.

Igår kväll hade sonen satt klockan på ringning till kl 3 på morgonen. Då var det en planerad utryckning igen. Tack och lov kollade jag klockan innan han somnade och fick honom att sätta den på kvart i sju.
Ambulansförare N


A stöper

Jag har börjat fundera en del på hur det ska bli när jag går upp i arbetstid. Hur kommer jag att orka att ha ett socialt liv på helgerna? Lördag kväll spenderade vi hemma hos goda vänner - helt kravlöst. Några damer i min ålder och jag stöpte ljus i söndags. Trevligt var det och inte stressande på något sätt och ändå var jag helt utpumpad hela måndagen. Jag tål ju ingenting. Det är så frustrerande. Det tar tid säger de vänliga själarna. Låt det ta tid. Men jag vill inte att det ska ta tid. Jag vill orka här och nu. Awhhh! 
Moi och I


O och A

Nästa krona till doppning

Resultat 1

Resultat 2


Nu på förmiddagen var jag en sväng till Ns klass och hälsade på. Han hade ingen lust att gå till skolan i morse och jag jobbar em i dag så vi kom överens om att jag skulle komma en stund. Då blev det bra. Det är bra att komma in i bland och finnas bland barnen. Jag tycker det är viktigt att de andra barnen vet vem jag är likaså att jag vet vilka de är.

 A har haft huvudvärk nästan hela höstterminen. Vi har vridit och vänt på allt för att fundera på vad det kan vara. Vi har varit till skolläkaren och han hittar inget fel. A säger att hon trivs bra och har bra vänner. Förra veckan kom hon på att det är väldigt rörigt i hennes klass under lektionerna. I går morse sa hon helt enkelt: "Jag tänker inte gå till skolan, jag orkar inte med stöket i klassrummet." Jag for till skolan för att prata med läraren och satt utanför klassrummet en stund och väntade. Fy sjutton vilket liv. Jag skulle aldrig kunna jobba i den miljön. Jag förstår dotra helt och fullt. Rektorn har ringt och pratat med oss och är medveten om problemet som faktiskt hade tagits upp av läraren innan jag kom till skolan igår. Så för läraren är det också ett arbetsmiljöproblem. A är i skolan i dag. Men vi vet inte om hon går dit i morgon. För att försöka få bukt med huvudvärken har vi börjat med akupunktur. Från att ha blåvägrat nålar fick jag i går sätta 4 stycken och dessutom skruva på en av dem en gång. Det tar sig, hon är modig.


Li 4
Nu dags för Gusbo 5an innan det är dags för artrosutbildning senare på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar