måndag 28 november 2011

Skolvägran och Groove Yard

Vi har ett dilemma. A vår prinsessa och underbara unge vill inte gå i skolan. Idag är hon hemma. Igen. Vi har bönat, bett, hotat, skällt och mutat. Det hjälpte inte. Hon vill inte gå dit. Ingen är dum mot henne, hon har bra vänner men hon fixar det ändå inte. Det är alldeles för rörigt och högljutt i klassrummet. Vad ska vi göra? Vi har återigen varit i kontakt med skolan. Men hur snabbt kan vi kräva att saker och ting ändras. A behöver att det ändras nu eller ännu hellre förra veckan. I morgon ska hon gå säger hon. Hur dåligt jag än mår ska jag gå säger hon. Hur bra är det då, funderar jag.

I helgen har det däremot varit betydligt bättre. Ingen huvudvärk förutom en urladdning som heter duga med 3 vunna matcher av 4 i ungdomsserien i badminton. I 4e matchen mot Järvsö-tjejen och kompisen Julia åkte hon på däng. Men så snyggt jobbat. Storebror L bjöd även han på en strålande show i den högsta klassen i serien där han sopade hem hela tävlingen. En spännande och lång dag. A och jag liftade hem med varsin familj och var hemma vid halv åtta, L och maken kom hem framemot halv tio snåret. Men långa dagar blir det när avfärden hemifrån är vid sju snåret.
A är redo för serv

Lördag kväll var utekväll med de fina flickorna minus Jenni. Groove Yard fest i Söderhamn. 3 rättersmiddag på Ferdinand med trevliga människor.
Jag är den av oss som alltid går hem först. Men ibland kommer medelåldern även i kapp även andra fina flickor så jag fick med mig Stina hem. Vi hann till och med ta en kopp te och en pratstund innan vi somnade. En stund fick vi sova sen satte katteländet i gång att skrika. Jag hade placerat min neccesär på mattan över golvbrunnen på toaletten där katten dricker vatten. Stackars katt höll ju på att törsta i hjäl innan matte flyttade på den oartiga gästens saker.
Petra, Stina och Jag


Groove Yard


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar