tisdag 8 november 2011

Framtidstro och bikinilinje

Arla



Maken har varit på Arlamöte i dag. Det första som Arlabonde. Han tyckte det kändes bra.
Det känns som vi båda behövde det här. Helt plötsligt satt vi och planerade framåt och pratade om att köpa in fler kvigor och försöka få ordning på semineringarna. Vi behöver det här. Framtidstro. Det har gått på alldeles för lågt varv allt för länge nu. Jag fick dessutom löneförhöjning, inte mycket men betydligt mer än vad jag fått de senaste åren då jag i princip varit nollad. Inte för att jag inte gjort ett tillräckligt bra jobb utan för att det inte funnits pengar.

Imorgon får vi hem kött. Skönt. Det är lätt att bli bortskämd med att alltid ha köttfärs hemma. Jag blir handfallen när jag inte har det att ta till när planeringen inte är som den ska.

Jag var i Arbrå och jobbade i dag. Det är ungefär 1½ år sedan jag slutade där. Så himla kul att komma dit och träffa mina gamla kollegor. Jag trivs där,liksom jag trivs på min nuvarande arbetsplats. Menn det är kul att växla lite. Efter jobbet gjorde jag något jag aldrig gjort förut. Jag var och vaxade bikinilinjen. F******n vad ont det gjorde! Nu är jag prickig i stället för hårig. Jag hoppas det blir snyggt tills på fredag då jag ska på Spa.
Som grädde på moset ringde kompis Ulrika och bjöd oss på middag nästa helg.

Tjo hoo nu är jag hög på serotoniner, endorfiner, oxcytociner och allt vad det är!

2 kommentarer:

  1. Det låter som du har flyt nu och mår bra! Härligt. Vågad är du också som går på och vaxar bikinilinjen mitt i höstmörkret;0)
    Må så gott!
    P s Fint kort på delar av familjen och farfar!

    SvaraRadera
  2. Aj Aj Aj...men modigt gjort! jag skulle aldrig våga! Kram Pea

    SvaraRadera