fredag 18 november 2011

901 prio ett.

Som jag skrivit tidigare älskar den yngsta sonen allt som har med blåljus bilar att göra. Vi har nästan varje morgon en diskussion om att man måste kliva upp i tid för att hinna med bussen till skolan och anledningen till varför man bör gå till skolan. Den här sista veckan har varit tvärtemot.
När maken och jag var till Stockholm förra helgen köpte vi en väckarklocka till N. Måndag, tisdag och onsdag har han haft den på ringning halv sju. Han har haft kläderna i fin ordning, både ytterkläder och andra kläder. Redo att hoppa i. Han har, när klockan ringt, rusat upp, dragit på sig kläderna, sprungit ner och dragit på sig ytterkläderna och sedan ut. Vi undrade så klart vad han höll på med. Jo det har visat sig att det har varit bränder som han måste ut att släcka. Första morgonen var det brand i kaninburen och sedan har det varit varit brand på olika ställen. Men någon morgon har han behövt vara ambulansförare om det krävts pga bilolycka. Sen kan det vara så att någon har bröstsmärtor och det inte är kul att jobba med tycker N.
I går morse gick larmet kl 6. Likaså i dag. I morgon hoppas vi att han inte behöver ha jour utan att han får sova lite längre.

Mitt liv är lite lugnare. Promenader med hunden, titta på när svärmor målar åt oss, stå och vakta på lite kor. Dessutom blommar en blomma för mig. Jag är lite som tjuren Ferdinand. Jag försöker mest att njuta. Igår kväll var jag och tränade lite McKenzie med kollegan Annika som ska upp i examen i morgon. Jag håller tummarna för henne!


Svärmor målar

Kossera







I dag har jag varit på sopplunch med två föredetta kollegor och lyssnat på Lighting River string band. God mat och trevlig sällskap.
A-C och B-M

Lightning River string band

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar