söndag 13 november 2011

Borta bra och hemma bra!

Jag är hemma. Jag gillar hemma. Från att ha stressat runt som en tok i flera år och inte kunnat sova ordentligt så älskar jag att vara hemma och dessutom sova mycket. Jag vaknar fortfarande flera gånger per natt, men försöker ta det ur mindfulness perspektiv och mest betrakta det, konstatera det och låta det vara. Kan jag inte somna så kan jag välja på att kliva upp, läsa en stund, lyssna på ljudbok eller bara ligga och vila. Det måste fungera skapligt för jag sover och jag älskar det! Nu har jag varit ute i skogen med hunden en timme eller två och är lite lagom "frössen". Det är lugnt i huset. Det blir sen lunch innan badminton träningarna drar i gång för dagen.

Maken och jag kom hem i går kväll efter tre dagar i Stockholm. Vi har haft det så bra. Vi har träffat kloka Eva över en fika, vi har varit och tittat på Lena PH på cirkus, vi har shoppat loss åt maken, vi har varit på spa, vi har druckit och ätit gott och jag har fått dansa. Annika och Ricki sällskapade med oss under ett dygn. Nice! Lite "schletten" och trött men mycket nöjd är det skönt att vara just hemma.
 Annika et moi! 3 grader i luften 30 i vattnet och världens utsikt över Stockholm.


Annika och maken jämför skrovligheten efter badet.

Min bordsman och jag vänslas lite.

Nya analyser på gång, det är liksom deras grej.


Ingen kamera med. Det blev mobilkameran. Utsikten från hotellfönstret.

Kära mor har en underbar gåva. Hon är fenomenal på att städa och hon gör det dessutom gärna bara hon får göra det i lugn och ro. När vi var till Björnrike så satte hon fart på pappa och sig själv och putsade fönster och städade. Nu när vi kom från Stockholm var det återigen undanplockat, tvättat och städat. Det är som att ha goda feer som vandrar runt i huset med sina trollspön - bara det att de här feerna får jobba hårt innan det blir rent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar