lördag 2 juni 2012

Länsförsäkringar och Umeå

Uuume. Där är jag nu. Hämtade min stora kille efter skolan, hämtade upp morsan och farsan  och sen drog vi norrut. Vi skulle stanna vid Höga kusten bron och käka. Det var fullt. Vi var där kl 18, men inga tommab ord förräns vid 20-snåret. Då fick det va och vi åt i Docksta i stället och det gick bra det med.

Jag har pratat med länsförsäkringars vårdförmedling i dag. Jag skulle boka telefontid med min läkare. Träffade på världens suraste sjuksköterska i rådgivningen där. Fel person på fel plats. Ingen service alls och snäsigt bemötande. De hörde aldrig av sig så jag ringde igen, fick prata med en annan. Jag sa att bemötandet hade varit kasst. Sen gick det mindre än en halvtimme och jag fick en tid. Men fasiken att man ska bli förbannad innan man får hjälp som vi betalar dyra pengar för. Jag kan ju säga att de två sista jag pratade med var det inget problem med.

Hemma har Oliver äntligen kommit till byn. Han har inte varit där på en månad. N har frågat varje helg om han inte kommer snart. Tillslut gav han nästan upp. Maken berättade att när han hämtat N från sin kompis idag så nästan grät han i bilen för han längtade så efter Oliver. Så häftigt!

Två bilder från Höga Kusten bron blev det iallafall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar