torsdag 14 juni 2012

I sista stund

Som vanligt när det är dags för skolavslutning gör vi allt i sista stund. Vi tvättar kläderna i sista stund. Vi gör tårta i sista stund. Kommer på att N skulle nog ha behövts klippas i sista stund. Konstaterar att vi inte har någon kassett till videokameran i sista stund och tömmer den vanliga kamerans minneskort i sista stund. Men det brukar lösa sig ändå. L gör smörgåstårtan. Maken klipper N. A har gjort vanlig tårta med farmor och faster. Och vad gör jag?

Jo jag gör det jobbigaste... Not! Jag lägger mig på soffan när jag kommer hem. Somnar. Lagar lite mat och dammsuger. Sen flyr jag ut i skogen och glömmer allt som ska göras i sista stund. Så nu, när jag borde sova, tömmer jag kameran, tvättar mina kläder, dricker lite te och bloggar.

Så här såg det ut 2006. Mina underbara ungar!





I morgon drar jag och mina två yngsta juveler till Vimmerby, eller i morgon åker vi till Linköping. Sen på lördag åker vi till Vimmerby! Tjo hoo! Det ska regna. Det blir till att packa regnkläder!

1 kommentar:

  1. Så fina! ...och det är de än!
    Kör försiktigt och ha en underbar semester. Kram Pea

    SvaraRadera