torsdag 7 juni 2012

Herre jistanes!

Herre jistanes vad jag skriver lite nu. Dåligt med kort blir det också.

För 6 år sedan åkte L på sin första skolresa. Utan oss föräldrar, med bara lärare. Jag var super hispig. Jag tänkte att han skulle komma bort, att bussen skulle köra i diket, att han skulle bli hungrig osv, osv. Igår kväll, sent, långt efter läggningsdags kom N ner. Han undrade om vi hade köpt godis och matsäck till skolresan han skulle på idag. Maken och jag tittade på varann. Vi hade helt glömt bort det. Snacka om att bli avtrubbad genom åren. Jag var dessutom inte ett dugg orolig utan tänkte att lärarna fixar det galant. Vi gräddade pannkakor i natt, gjorde mackor i morse och hann in på ICA innan bussen gick. Så det ordnade sig. Men L får verkligen bredda vägen för sina syskon och ta alla smällar och begränsningar.
Jo, skolresan till rymdmuseét i Borlänge var jätte bra!

I morgon är det fredag igen. Då ska vi bli bjudna på middag. Här hemma av barnens faster. Trevligt värre! A och kompis M ska fixa efterrätt. Det gillar jag starkt.

Maken har skämt bort mig också. Jag har fått en ny telefon. Om någon har försökt att ringa mig och inte kommit fram så beror det på det. Det var lite krångel att byta SIM-kort. Men nu fungerar det igen. Så nu kan jag spela Wordfeud. Hurra!

Nu ska jag ta kvällskissningen med hunden ute på åkern och titta om jag hittar några rådjurskid att skrämma bort. Vi vill inte ha dom i slotterkrossen i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar