söndag 10 juni 2012

Blåmärken

Trött!!! Är som i en bubbla. Men det är inte på värsta viset ändå. Det finns öppningar i bubblan. Det är skönt! Men det är ett tungt lass maken får dra. Mig och resten av familjen plus ensilagekörning. Bra att vi bestämde att försöka ha en anställd under sommaren. Det lugnar ner en hel del för maken.

Men vilken underbar lördag det var igår. Perfekt väder för mig. Sol men inte gassande. Lagom med t-shirt och byxor. Jag började röja upp lite i en av ladugårdarna som inte används till att ha djur i längre. Höskullen ska göras om till festlokal. Ett hus som står på den tomten ska målas av sonen i sommar så det blev en hel del röjning med röjsågen runt det också. Bara jobb som jag tycker om. Det var dessutom så skönt väder att jag stack ut på en jogg vid niotiden. Då är det underbart!
Ja men lite skjutning hann vi med också. Det gick inge vidare för mig. Men kusin J satte allt han siktade på. Det blir mer övning i dag. Herrarna och killarna har åkt till skjutbanan för att skjuta med kula. Men jag vill bara vara hemma! Jag skjuter lerduva sen istället. Jag har blåmärken på överarmen och på kinden. Det synns att jag tränat att skjuta hagel. Uppskjutning för mig och J den 20 juni. Spännande och nervöst!


Den ena skjuter och den andra torranlägger.

Det är bara syrran A som inte är intresserad av att vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar