lördag 22 december 2012

Mål

Läste precis en blogg där de hade skrivit om mål. Har jag mål för mitt liv? Nä inte mycket. Kanske borde fundera mer över det. Vad vill jag mina studier egentligen? Jag har en tanke med det men det hänger mycket på verksamheter jag inte rår så mycket över. Fortsatta funderingar.
Jag har ofta mål när det gäller sparande. I 14 år sparade vi till NZ-resan. Vi kom i mål. Nu brände vi de sista pengarna på Gran Canaria-resan. Då tog det slut, kaputt, på resesparandet. Men nytt sparande är på gång. Nu vill vi ju åka nästa höstlov igen.

Maken och jag tjänar inte bra. Dessutom väljer jag att arbeta deltid för att jag ska orka. Orka med mig själv, vardagen och för att jag ska ha kraft över till det jag tycker är viktigt. Hela tiden handlar det ju om prioriteringar. Vad jag väljer att avstå från för att kunna spara pengarna så att vi ska kunna resa. Samtidigt kan det ju inte gå till överdrift. Vi lever ju här och nu och vet inte vad morgondagen har med sig, eller ens nästa minut. Det ska finnas utrymme för att göra saker nu också. Jag väljer att se det som en utmaning. Ibland, men bara ibland, slår vi på stort och köper god Champagne. Bara för att det är gott. Det är lyx. Ibland åker vi ut och äter. Mer sällan nu än tidigare. Det är något vi har tappat. Får fundera på det. För det är trevligt att göra med barnen.

Idag ska vi ha lite mys-pys lyx med familj och släkten på min sida. Vi har hyrt badhuset i byn och ska bada, fika och umgås.

Ja det var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar