tisdag 25 december 2012

Dags för granskning

Ok. Nu är första varianten av rapporten färdig. Nu ska den genom en hård granskning och en hel del korrigeringar. Men jag hoppas att den inte blir utdömd helt. Fast bättre att den blir utdömd nu och att jag hinner göra om den än att jag lämnar in den och den inte blir godkänd. Så mina goda vänner som jag tvingar att granska den! Var hårda. Men på ett snällt sätt.

Jag har nog ett mål med mina studier ändå. Pratade med en släkting häromdagen och vi diskuterade vilka mål man har i livet. Jag har skrivit om mål förut och jag har funderat lite. Jag har som mål att mina barn ska växa upp till sunda ansvarstagande samhällsmedborgare som hittar sin lycka genom sig själva och som är nyfikna på livet. Jag har ett mål att delaresten av mitt liv med den man jag har gift mig med. Det är ju mål som man kan jobba mot men som inte bara beror på mig. Mycket kan hända på vägen. När det gäller studierna blir jag faktiskt allt mer nyfiken på att forska. Jag har alltid känt att forskning inte är något för mig. Jag har ansett att jag är en kliniker ut i fingerspetsarna, nåja inte helt ut i fingerspetsarna - det är jag för lat för. Men nu vette 17. Får jag någonsin chansen att forska så kanske jag tar den. Vi får väl se. Fasiken vad livet är spännanden - man behöver lyfta på lite stenar då och så och se vad som finns under.

Är det ett forskarämne? Vi får väl se vart jag hamnar? Kanske det blir fårbonde istället?. De tankarna finns också. Eller kliniker arbetslivet ut?
Tog en promenad med maken och hunden i kväll. I skogen. Det är mysigt att gå med pannlampa och bara se några steg framför sig. I bland räcker månljuset, men  ikväll är det molnigt. Inget barn ville följa med. Vilket jag inte är förvånad över.

2 kommentarer:

  1. Fårbonde och forskare vore ju världens mest fantastiska kombo tycker jag! Heja heja!!

    Och Gott Nytt År!
    Hoppas vi ses.

    SvaraRadera