torsdag 13 december 2012

Hjärtedarr

Jihaaa! I kväll åkte N och jag spark. Inte så långt bara runt byn. -17°. Men man är väl viking eller vad det nu är man brukar säga : )
Älsklingsvovven frös så han skakade. Han gillar snö men han tycker inte om när det blir för kallt. N och jag stannade ute en stund när vi kom hem. Det ville inte hunden. Han gnällde in sig vid ytterdörren.
I morgon åker min son. L åker bort. Det har han gjort förr, men då har det alltid varit föräldrar med. Nu är det han och tre badmintonkompisar. Den äldsta är klok och lugn har jag fått för mig. Och typ 23 år. Så det ska väl gå bra. Men mamma-hjärtat darrar lite. Men f*n vad glad jag är att han åker. Jag hoppas de får det riktigt kul.
I dag var det lucia på skolan. Högstadiet höll i Lucia tåget. Mina äldsta juveler var med. Inga föräldrar får komma, bara eleverna. N sa till L "När du började sjunga blev jag alldeles rörd". Oj, oj , oj vad tror ni hände med mamma-hjärtat då i dessa konflikt-rika tider?

Undrar om jag ska gå och hjälpa maken att ta reda på kött? Har jag himla tur är han redan färdig. Det och ta upp potatis är nog det tråkigaste jag vet.

111212. Lite skillnad i snömängd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar