fredag 23 november 2012

Yess!

Yess, yess, yess, det är fredag! Det känns bra. Å vad ska jag syssla med i helgen då? Lite badminton kanske? Jag hoppas vi kommer i väg hela familjen. Det är dm i Ljusdal. Alla barnen ska tävla. Men N är fortfarande lite knöven. Får ser hur det känns i halsen i morgon. Annars blir han och jag hemma.

Maken har kommit hem. Skönt. Jag har tränat, gymmat. Skönt att det är gjort. Kan inte säga att det är speciellt skönt att träna. Den träningen går bara på vilja och envishet, inte alls på lust. Men min muskel-hjärnkoppling är redan bättre efter 4 tillfällen, styrkan tar det längre för. Promenader det är nästan alltid på lust. Och längtan efter att lyssna på ljudbok förstås.
Det är för väl att jag har en make som slukar ljudböcker det finns alltid någon som jag inte lyssnat på. Fast det finns begränsningar, han säger ifrån i bland. När det är våldtäkter och barn som far illa. Jag mår så dåligt när jag lyssnat på sådant. Min själ mäktar inte med det.

Nu mot en dusch och en nybryggd kopp kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar