söndag 25 november 2012

Pepparkakor

Hade liksom stora planer för idag. Baka och greja. Blev inte så mycket. satt länge faschinerades över det vackra ljuset som var ute. Lågt till tak med tät dimma och solen som sken i genom. Sen blev det pepparkaksbak i omgångar. Det blev för varmt, det var fel musik och syskonen stod för nära ett annat syskon och det blev det ena med det tredje. Men tillslut var det klart. Då skulle vi göra lussekatter. Åkte och köpte saffran. Kom hem och såg att det inte fanns vetemjöl. Då la jag mig på soffan. Nu ska vi ta tag i den delen av bakningen. Lite bilder blir det iallafall.



N fick silver i dm

Jag trodde säsongen var slut för de här rackarna. Men aj vad jag bedrog mig.


N


A


N


2 kommentarer:

  1. En förkylning kan tydligen toppa formen! : ) Hälsa och gratulera! Kram pea

    SvaraRadera
  2. Ja men det känns ju liksom bekant på något vis. Vi kurerar den med lång bastu, god mat och vin och trevligt sällskap. Kram

    SvaraRadera