onsdag 23 januari 2013

Slak lina.

Jag balanserar. På slak lina just nu. Har haft lång tid att fundera på vad som just nu drar igång min inre stress. Det finns många faktorer det skulle kunna vara, exempelvis mitt pluggande, mitt tränande, viljan att vara med barnen på deras helg aktiviteter. Men det är det inte. Det är tyvärr jobbet. Jag blir/är skitstressad över att inte kunna sköta jobbet som jag skulle vilja. Att behöva säga till folk att de sätts upp på väntelista. Det känns inte bra. Men det går inte på något annat sätt. Jag måste lära mig det. Men hur? Jag ställer mig själv frågan "Vem bär ansvaret?" Svaret är lite luddigt.
Nästa vecka sker den stora förändringen och det är efter det som jag får se hur det kommer att se ut.

En vän sa en gång"... sen kan man undra när det är vår tid att må bra. Den tiden måste väkomma någongång eller har den redan passerat och vi missade allt?"
Tänk om det är så? Skulle man har varit mer "på", mer klok eller mer någon annan än den man är? Hade det varit annorlunda då? Jag skulle vilja att livet balanserade bättre. Privat är det bra. Studiemässigt är det bra. Barnen är underbara och maken likaså. Jag har underbara vänner och släktingar som jag tyvärr träffar för sällan, men ibland lyckas det. Men jobb-benet sviktar. Jobbet i sig är bra. Men det är stöket runtomkring som tär. Men kanske det ska vara så. Om man inte pallar är man kanske fel person på platsen.

N var sjuk idag och hemma från skolan. Ont i båda öronen. Maken skulle bort så jag vabbade. Underbara dag. Synd om barnet så klart, att ha ont i öronen är vidrigt. Efter att ha ringt första kunden och ordnat ersättare på ett träningspass och fixat så att någon annan ringde återbud till resten av dagens kunder så har jag inte gjort mångs knop. N och A, som också var hängig, och jag har vilat. Vi har varit stillsamma, tittat på film, spelat spel och sovit. Nu mår vi alla bättre och det blir jobb och skola i morgon.

Ikväll åt vi pasta, lax och brysselkål med massor av pamesan. Jag är lite hemligt kär i Emma Hamberg, hon verkar klara allt så bra. Skriver roliga böcker, hon är klok och skriver dessutom kokböcker med sin kompis. Den senaste "Matkassen"-.någonting gillar jag verkligen. Lätt och snabblagad och god mat har de skrivit om. Och idag valde vi (jag) alltså lax. Gott vare....

Nu väntar en helg med goda vänner. Sova, skidor, bastu, prat och mat. Det blir fint. Så dåligt som det fungerade att blogga i helgen när vi var i Björnrike så förväntar jag mig inte att det kommer att gå bättre den här helgen. Så vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar