måndag 7 januari 2013

Bowl..i..ng

Maken är hemma. Och sjuk. Den polska luften var nog inte så hälsosam. Men med sista dagen på lovet som vi är lediga tillsammans var det bara att bita ihop för honom. Jaa vi åker och badar i Sandviken tyckte jag. Jaa sa A och maken sa aa. Neeej sa L. N höll sig neutral. Med krasslig make och med oeniga barn blev det bowling. Det blev bra. Det är kul att bowla.

Min nya maskin har kommit. En epilator. Jag och Petra hade en sån för länge sedan. En sån med fjädrar. Den trasslade in sig i Petras håriga ben så att hon fick klippa loss den. Jädrar vad ont det måste ha gjort. Jag har använt min nya vän nu. Det gjorde ont. Och nu känns det som det kryper i huden. Jag tänker INTE använda den till bikini linjen. Och nu funderar jag på varför jag tillåter mitt feministiska sinne att utföra en sån handling som att vaxa ben och bikinilinje. Vem sätter upp dessa värderingar? Vart gick det fel? Varför kan inte jag tillåta mig att vara just så hårig som jag är där jag är? Ibland måste jag säga att jag är full av dubbelmoral. MEN! Jag hävdar fortfarande att att alla människor är lika mycket värda.
Fick höra idag att  "virriga kärringar inte går att lita på". Ja det var riktat mot mig och det var från ägaren på ett annars mycket trevligt cafe med anor från 50-talet i grannstaden. Jag bet inte ens ifrån. De få orden gjorde mig så förvånad att jag blev stum. Borde jag ha kommenterat hans dialekt kanske, den är lite svår att förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar