måndag 28 januari 2013

Kärleksmums

 
Maken har styrelsemöte i vägföreningen här hemma i kväll. Förutom att det VERKLIGEN behövdes städas så känner både jag och han att det bör snyggas upp lite hemma när det kommer folk. Panikstäd alltså. Vi skulle dessutom fixa något fika bröd. Jag bakar en sockerkaka sa maken. Närå, jag fixar det sa jag och skickade  ut honom i lagårn så han skulle hinna bli färdig innan mötesdeltagarna skulle komma. Jag brukar ytterst sällan ha besvär med att baka. Det brukar fungera. Men inte i dag. En långpanna med Kärleksmums som var totalt platt och miserabel var vad jag lyckades åstadkomma. Och INGET florsockerpaket hemma. Va f'***n!!! Hittade ett paket florsocker med chokladsmak längst inne i ett skåp och vips så blev det en chokladbakelse! Det blev en sån när jag la´ det platta eländet dubbelt med glasyr mellan och "uppepå" och klickade en liten käck klick grädde bredvid. Tänk vad jag kan ibland....



Har införskaffat mig en 40-års present också. Tackar Trönö-släkten!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar