lördag 5 januari 2013

Ovanlig tid att umgås

Nackdelen med att ha kor är att man inte kan umgås med folk runt 16-17-snåret. Även om vi har robot-mjölkning så ska korna skötas om och de som inte vill gå själva till roboten ska ledas dit. Det ska skrapas och strös och kalvar och ungdjur ska tas om hand. Idag har jag umgåtts från 16-17-snåret. Vi har hunnit prata och ha trevligt flera timmar och vi är hemma nu klockan 21. Detta inklusive en 35 minuters bilresa åt båda hållen. Det passar mitt trötta huvud perfekt och jag tror det passar småbarnsfamiljen också.

Deras yngsta skrämde slag på mig. Hon ramlade ner från stolen och slog i rygg och huvud. Hon låg alldeles stilla. Storasyster, som satt bredvid sa att det gick bra. Och det gjorde det. Mamma Ulrika kom och satte sig bredvid och yngsten reste sig upp mot henne. Yngsten faller sedan liksom ihop och glider ner, i sin mycket vackra prinsess-klänning, mot golvet med slutna ögon. Hon ligger alldeles stilla. Jäklar!!! Jag hinner tänka: hjärnskakning, hjärnblödning, vad fan hände? Då säger kallhamrade storasyster: Hon gör sig till, hon gör jämt så där. Storasyster killar yngsten på magen med foten och den lilla rackarungen fnissar till. Mamma Ulrika konstaterar att hon har sett lite för mycket prinsessfilmer med lite för många priness-svimningar. Så allt gick bra och det enda som hände var att jag fick upp pulsen och hann tänka lite katastroftankar. Tack och lov!

Nu mot sängen!

2 kommentarer:

  1. Jättekul att ni kom förbi och åt och pratade. Det var bra att du reagerade på deras "gnabbande". Får dem att tänka till lite. ;)

    Hoppas att du får sova gott så du fixar ditt "skolarbete" imorgon. Själv kom jag på att jag tog hem en intressant bok från jobbet som jag tänkt läsa. Den har jag inte ens öppnat...tur att det inte var något jag var tvungen att göra utan mer för mitt eget intresse.

    Kram!!

    SvaraRadera