fredag 7 september 2012

Välkommen jag!

ARG!
Jag drar ner på medicinen. Den mot utmattningsdepressionen och som jag nu har ätit i ett år. Helt självsvådligt drar jag ner. Har ätit 10 mg fram till sommaren. Höll mig till 5 mg under 4 veckor, sedan minskat till att ta 5mg varannan dag under 4 veckor och nu senaste 3 veckorna har jag tagit medicinen var 3 dag. Jag har haft utsättningsymtom som ostadighetskänsla och lite ångest. Symtomen man hade när man började äta medicinen kan komma tillbaka. Den här veckan har jag varit fri från ostadighetskänslan. Den ångest-känsla jag haft har varit minimal och jag har kunnat betrakta den för vad den är, dvs utsättningssymtom. (där kommer mindfulnessträningen in!)

Idag kom dessutom en fantastisk känsla tillbaka. Jag har varit arg. Riktigt heligt förbannad. Så där skönt arg så det blir som fyrverkerier i magen. Under mitt rehabiliteringsår har jag förvånat konstaterat att jag inte blivit arg över saker som jag brukar reta upp mig på. Jag har liksom bara tänkt "Jaha" och inget mer. Jag har inte känt mig "utjämnad" i mina känslor förutom i ilskan, jag har haft toppar och dalar ändå. Men idag kom den äkta ilskna känslan tillbaka. Fy fan vad härligt! Trött blev jag, men vem blir inte det efter en urladdning?

Välkommen tillbaka känsloliv!



Glad och lycklig för att jag kan bli arg!

1 kommentar: