onsdag 12 september 2012

Morbid?

Jag läser en del cancer och sjukdomsbloggar. Sjukt? Ja kanske. Men det hjälper mig att inse att det kan vara jag som blir sjuk nästa gång. Eller så kan det vara jag som möter den där bilen med en förare som sitter och smsa:ar och kommer över på fel sida av vägen precis när vi möts. Eller så kan det vara så att jag kommer över på fel sida av vägen och skadar någon annan. Eller så händer det mina barn något - det allra värsta!

Jag somnar aldrig osams med mina barn eller med maken. Jag är noga med att säga hej då på morgonen när jag åker till jobbet. Jag kramar familjen när jag kommer åt. Jag vill att de ska veta att om det värsta händer så är de älskade. Morbid? Ja troligen. Men viktigt för mig. För det kan vara jag nästa gång.
Det finns inga garantier.


Morbid = psyksikt mycket osund. SAOL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar