lördag 29 september 2012

Pluggo eller pucko, det är frågan.

Idag har det varit en bra dag. Började med gos med N och så långt det har gått nu slutat med att bli bjuden på go-middag av maken.
Jag har försökt att förstå en artikel i dag. I 5 timmar!!! Jag är nog inte så normalbegåvad som jag tror att jag är. Om någon är nyfiken och vill återberätta den för mig så heter den: "Estimating utility values for health states of overweight and obese individuals using the SF-36"

Jag förstår inte beräkningarna av materialet och jag förstår inte vart de har beskrivit resultaten på frågeställningarna. Men jag gör ett fortsatt försök. Nu mellan förrätt och huvudrätt. Det är tur att makens polare är här och underhåller maken.

Resten av eftermiddagen har jag suttit hos Petra. Jag har varit på 40 års kalas. Ätit den mest underbara smörgåstårta jag någonsin har ätit och kladdkaka "baketter". Lyckades sammanstråla med Stina där också.

Läste i dag att social samvaro med vänner är något av det viktigaste för att ha en god hälsa och livskvalitet. Jag instämmer till fullo! Jag blir så glad när det händer.

Aha!!! Nu tror jag att jag förstår! Artikeln alltså. Nu te och ost!


             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar