onsdag 19 september 2012

Kris i kassan

Giltiga mynt
Nu är det kris i kassan. Det är inte alltid lätt att vara mjölkbonde i Sverige. Vi kommer att fixa det. Hoppas jag. Men nu blir det en månad med svångrem och vatten och brö´. Investeringarna som var planerade får vänta ett år. Men blir det ytterligare ett år med sådan här ekonomi då ger vi nog upp. Det är tufft att jobba så många timmar i veckan utan att kunna ta ut en någorlunda lön som min make gör.

Ja, jag vet. Det finns folk som kommer att gnissla tänder. Resa till Nya Zeeland, lägenhet i Björnrike, resa till Gran Canaria, hm. Det verkar inte finnas dåligt med pengar där kan man ju tänka. Tänk om! Allt hänger på vad man har för utgifter och vad man prioriterar att lägga pengar på. Resorna är dessutom surt ihopsparade under många år. Lägenheten bär sig just nu själv med uthyrningarna. Hoppas vid de högre makterna att det håller i sig.

Lite grinig och bitter nu va? Jag tar kanske igen det en annan dag.

Min Petra fyller år nästa vecka. 40 år. Rena ungdomen. I morgon drar hon på semester med sin käresta. Ha en underbar resa!

Jag, Petra och Stina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar