måndag 31 oktober 2011

1:a pris och rökdykning

I morgon stundar nya tider. Arla tider. Jag har funderat på hur man gör med de färdigtryckta förpackningar som redan finns för mjölkprodukter med Milkos tryck på. Hur gör man med dessa? Ska det från i morgon bara användas Arla förpackningar och kommer då Milkos förpackningar kasseras. Det vore ju ett resursslöseri. Maken lugnade mig och talade om att Milkos förpackningar kommer att användas tills de är slut. Och jag behöver inte oroa mig för miljöförstöring i den aspekten iallafall. Phu! Det är mycket att tänka på.

Helgen i Sundsvall slutade lyckligt med 2 brons och 1 guld för badminton klubbens 3 deltagare. En av killarna blev dessutom riksklassad. Så roligt! Jag blir så nervös när de spelar så halva tiden sitter jag och spelar på mobilen - jag måste ha något annat i händerna. På vägen hem åkte vi in till barnens tremänningar där det var födelsedagskalas. Underbara muffins, tårta och varma mackor. Hon kan den där fru L.


Final. Nu är det spännande!

Dom klådde Borlänge killarna den här gången med en två settare.
1:a pris! Tyvärr var det ingen riksklassning i dubbel.

I lördags hamnade N 8 år i en åttaårings himmelrike. Åtminstone om man älskar "112-på liv och död". I bland svarar han i telefonen med " Ja det här är Rickard på Bollnäs polisstation". Härommorgonen hävdade han bestämt att han inte alls behövde kliva upp för att gå till skolan för han hade minsann kvällsskiftet. I lördags fick han följa med pappa till pappas kompis L för att kolla in brandstationen. Så nu har karriärmöjligheterna vidgat sig för N så att även brandman är en möjlighet. Just nu har han täckbyxorna i hallen med stövlarna iträdda  så att han snabbt kan komma i väg när det blir utryckning. Då springer han i väg drar på sig byxorna och sätter sig i bilen och drar på varningsblinkersen - har man inget blåljus får man ju improvisera.
Rökdykare N.

1 kommentar:

  1. Härliga barn ni har! Hälsa och gratulera till den fina vinsten. Stor kram.

    Pea

    SvaraRadera