lördag 22 oktober 2011

Slow living

Vilken dag!!! Bortkastad eller vilsam? Började morgonen med att göra matsäck till maken och 14 åringen som skulle till Iggesund på badmintontävlingar. Sen gick jag och la mig igen och sov länge... Resten av förmiddagen tittade jag i kapp på Bron. Vilken polisbrutta! Resten av dagen har gått i samma makliga tempo. Skjuts av yngsten till mormor och morfar. Uppdateringar under dagen av badmintonen. 12 åringen hade kompisar här så henne såg jag inte röken av. Det slutade med en joggingtur med hunden och Camilla Läckbergs Änglamakerskan i öronen.

Igår blev det en promenad i stället för joggingtur. Det är den enda fördelen jag ser till att vara sjukskriven, jag hinner ut i skogen medans det är ljust. Motion är depressionshämmande enligt vetenskapliga studier och för mig stämmer det. Mår bra när jag rör på mig även om det är i rätt maklig takt. Träffade några av mina favorit djur på vägen. Kanske blir det några sådana framöver.

Nu har kompisarna åkt hem. Maken och 14 åring på väg hem från Iggesund för en natts sömn, innan det är dags att åka upp igen imorgon för slutspel. Han gick vidare i dubbel med en klubbkompis och gick även vidare i mixad dubbel med en tjej han blivit lottad med från Umeå. Så roligt!!! Yngsten ringde och ville vara kvar hos mormor och morfar över natten. Så nu sitter vi här min 12 åriga A och tittar på Pirates of the... del 3 och njuter av Jonny Depp och äter kebabrulle. Livet är snällt mot mig just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar