fredag 28 oktober 2011

Förnöjsamhet och vedic art

Jag tränar mycket på att hitta en känsla av förnöjsamhet i tillvaron. Igår lyckades jag ganska bra, med några dippar under dagen. Men det var helt ok.

Igår hade jag min första kund sedan jag började arbeta. Det var så roligt! Även besöket hos försäkringskassan var bra. Men det bästa kom på kvällen. 30-års partaj mitt i veckan!

Kära kusin konstnärinnan Kristin är i Hälsingland några dagar för att kursa. Hon och faster Eva-Lisa slog till med dammiddag för att fira hennes 30års dag. God mat som bestod av potatisgratäng och kallskuret och en god old fashion efterrätt. Återigen åt jag så jag höll på att somna. Kvinnliga kusiner och mostrar, fastrar och syskon och syskonbarn var där. Så trevligt!
Tyvärr kom ingen i håg vad efterrätten hette. Men i småbyarna vi kommer från serverades den ofta vid missionsförbundets samlingar och den serverades med "fiker". Vi ringde en livlina och efterrätten heter helt enkelt "portion" och består av fiker = katrinplommon (inkokta i sockerlag), sockerkaka och vispad grädde. En himmelsk god skapelse.
Faster, Kusin, Moster, Kusin, Moster, Syskonbarn och Mamma till födelsedagsbarnet.

Moster, Kusin, Moster, Syskonbarn och Mamma till födelsedagsbarnet.


Födelsedagsbarnet Kristin


Kristin med sin faster och kusin

"Portion"
 Kristin är konstär och ska ställa ut i ett Galleri på Broadway, New York i februari. Hon målar "Vedic Art". Syrran fick en tavla levererad på kalaset. Kristin har en hemsida och en blogg: lindeart.com
Kristin och syrran.

2 kommentarer:

  1. Nice! Vedic art har jag provat och det var jätteroligt!

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att det passar dig! Kristin går många kurser och kombinerar det med yoga. Kram till er!

    SvaraRadera