tisdag 1 februari 2011

Tisdag

Här blåser som sagt hormonvindarna starka. Idag är A på sitt soligaste humör och L är på ett av sina sämre. N och gubben min har åkt på Hockey. Brynäs-Modo, spännande värre tyckte dom.

Vi velar på om fjällstuga eller inte. Undrar om man kan pruta? Sånt är jag värdelös på, jag vågar liksom inte. En gång i Italien tyckte tanten jag handlade av att jag var hopplös, så hon prutade åt mig i stället. Jag är en fena på affärer jag...

Jag kör så lätt fast i stektfalukorvdiket. Hittade ett bra recept på Chiligryta i senaste Buffé. Där skulle man använda högrev men jag har använt köttfärs och det fungerar bra det också. Kan rekommendera den. Det blev det till middag ikväll. Vi försöker dra ned på matkontot och bli duktigare på att äta ur frysen. Vissa veckor går det utmärkt och vissa veckor fungerar det uruselt. Med en del eget kött så blir det inte bara falukorv utan också en hel del köttfärs. Jag skulle behöva en Köttfärskokbok med massor av goda, roliga recept. Jag kanske kan göra en?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar