måndag 31 januari 2011

Härlig blåsig helg.

Helgen var fantastisk. Backarna var nästan tomma på folk och det var underbart före. Mycket god mat. Herrarna vann på trav, jag fick champagne och träningsvärk efter skidåkningen. Jag tror alla hade det bra, utom våran lilla A. Hon var trött och hade ingen lust att åka skidor. Ville mest vara ensam när vi andra gick ut. Men på något sätt var hon nöjd med det. Hon fick vara själv mellan fika och matrasterna.

Jag tror att hormonerna flödar här hemma och jag har svårt att förhålla mig till det. Jag tycker det är svårt att veta om vi verkligen aldrig lyssnar på 13 åringen när han skriker det och om det är så att vi bara ska acceptera att allt, precis allt, ifrågasätts av 11 åringen. 7 an är det just nu lite lugnare med, förutom att han har ont i magen varje dag han skall till skolan. Nå´t är det ju som gnager i honom, men det är hopplöst att klura ut vad. I morgon åker han och tittar på Brynäs-Modo med pappa. De andra barnen vill inte följa med. L laddar för badmintontävlingar i helgen och A har varit på travskola ikväll och är nöjd med att vara hemma.

Vi funderar på om det är en god idé att köpa lägenhet i Vemdalen eller inte. Vi har svårt att bestämma oss och väger fördelar mot nackdelar.

Nackdelar just nu:
Dyrt
Kommer det att finnas vita vintrar framöver?
Vill barnen fortsätta att åka skidor?
Får vi den såld om vi vill.

Fördelar:
Få tillgång till boende som vi vill ha det när vi vill.
Hyra ut resten av tiden och därmed kunna finansiera delar av köpet.

Fler nackdelar just nu, men vet inte om de väger tyngre än fördelarna. Det kommer att snurra många varv till det här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar