måndag 24 januari 2011

Långdag och jakthund som tror han är en vakthund

Måndagar är min långa dag på jobbet. Känns tungt på morgonen men bättre efter lunch. Trevligt när det kommer långväga kunder för att träffa mig. Men det är desto mindre trevligt när de väljer någon annan för att jag inte klarar av att hjälpa eller inte klarar av att inspirera tillräckligt mycket för självhjälp.

Vår ettåriga hund har fått en knäpp i skallen tror jag. Från att ha varit hur trevlig som helst har han förvandlats till ett monster när det kommer folk. Den beskedliga och trevliga jaktcockern har blivit en rasande vakthund. Fruktansvärt otrevligt och pinsamt. Kanske det hjälper att stänga in honom när det kommer folk och släppa ut honom när folket väl har satt sig. Ja, jag vet inte. Någon i cyberspace som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar