lördag 22 januari 2011

Bikten

Beror allt på slumpen och tillfälligheter eller styr vi över våra liv? Både och hoppas jag. Jag väljer till viss del hur jag ska känna och hantera händelser i livet. Vissa känslor råder jag inte alls över. Mina sämre sidor har jag svårt att råda över. Min avundsjuka, min bitterhet och ibland mina känslor att vilja skada och såra andra människor. Inga bra sidor. Jag jobbar konstant med att bli en bättre människa, både för mig själv och för de som är runtomkring mig. Helt genomsyrad av dåliga sidor är jag inte. Jag älskar och bryr mig om också. Jag har en vilja att göra gott. Jag vill att varje möte med någon annan ska sätta spår. Där både jag och den människa jag möter har fått och gett någonting.

Åh herregud vad pretensiöst det här blev då. Det kan också tolkas så här:

Kvinna i 40 årsåldern, jobbar i vårdsvängen, älskar samtalen med kunder där jag får följa deras livsresa,  3 älskade barn, tränar till husbehov, har en make som har härdats genom åren. Försöker hitta en gnutta glädje och förnöjsamhet i varje dag. Är livrädd att livet ska ändras och min fantastiska livsbubbla ska gå sönder.

Nu ska jag ut och åka lite skidor med hunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar