måndag 1 oktober 2012

Valbo

Idag skulle jag plugga. Det blev inget. Men jag tycker jag började dagen ganska storstilat med en skogspromenad 6.30 i morse. Sen smsade jag Jenni. Ville gärna ha henne med för att luncha och shoppa i Valbo, istället för att plugga. Det ställde hon upp på. Very nice indeed!!! Men det blev dyrt. Som vanligt.

Vi har ju haft vattenskada i Björnrike. Så jag behövde handla nya täcken, bäddmadrasser och lite annat. Nya sängar och sånt ska maken hämta på onsdag i världens rörigaste möbelbutik. Maken och jag drar upp dit till helgen för att möblera det renoverade sovrummet med nya möbler. Sen drar han hem och jag stannar kvar. Mamma och pappa kommer upp och hjälper mig att "inför-säsongstäda". Dvs storstäda på molekylnivå. Tömma och göra rent alla vattenlås. Dammsuga och våttorka alla ventiler och tak. Jag tycker om att städa när jag har fokus på det. Och det ska jag ha i helgen.

Jag fick ett sms i dag från Petra. Hon skrev att det funkade med musiken. Musiken? Öh? Jag är nog världens virrigaste. Jag har skickat spellistor till henne. Jag kommer inte i håg det. Antingen är jag stressad så jag inte kommer i håg - men så illa är det inte just nu. Eller så har jag gjort det lite snabbt och inte lagt det på minnet. Eller så var det längesedan. Eller så har jag gjort det av misstag. Konstigt.

Nu ska jag plugga, en liten stund. Buona notte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar