söndag 21 oktober 2012

Kreativt kaos

Nu blir det sådär lite skrivet igen. I allafall här. Jag har inte varit utanför dörren idag. Inget jag rekommenderar men "a woman´s got to do what a woman´s got to do". Jag lever i ett lite kaos. Jag är inte bara mamma utan också familjeförsörjare och student... Ja, ja det är självvalt och att det är så intensivt just nu beror på att jag vill vara helt ledig en vecka. Utan jobb, utan studier. Bara med familjen och konstapel Lynley. Och Irene vadhonnuheter.

Igår var det badminton hela dagen. Det är ju så roligt att åka med barnen. L var hemma. Han behövde plugga och umgås med tremänning Jonas, och ta hand om hunden förstås. Innan vi åkte var det inte så kul. N vägrade. Vi bar honom ner för trappen när vi väl fått ut honom från toaletten. Han skulle minsann inte åka. Saken är den att vi vet att han älskar det när han väl kommit till hallen. Han älskar att gå runt och prata med folk och leka med de andra barnen i klubben. Han tycker att det är jätteroligt att spela och han är duktig på det. Men just  i åk-ögonblicket tycker han att det är det värsta som finns. Så på gränsen till övergrepp på det lilla barnet fick vi med honom. Och han älskade det. Och ska aldrig mer krångla... Vad bra =)

A vann alla sina matcher. Hon har spelat i den lägsta gruppen och nu fick hon gå upp en klass. Bra för självkänslan och motivationen!

Så vad skriver jag om nu´rå? Jo, vår lilla litteraturstudie på fem sidor handlar om vad som påverkar ungdomars hälsa och hur detta tar sig i uttryck hos ungdomarna (skolresultat, självskadebeteende, rökning, alkoholmissbruk, våld osv). Helt nytt område för mig, men så jäkla intressant.

Jag har varit orolig att jag inte skulle få fortsätta på den här inslagna banan för att jag är sjukgymnast och inte sjuksköterska. Men jag pratade med kursansvariga häromdagen och det var grönt. Det var bara att fortsätta, jag kan inte ta masterexamen men jag kan fortsätta att läsa fram tills det är dags för examensarbete. Då vet jag iallafall vad jag kan syssla med de närmaste 3 åren. Om jag orkar, om familjen orkar och om det fortsätter att vara kul.
Är det det här som kallas kreativt kaos? Då är jag himla kreativ!
Nu så är det natta! I morgon vaxa ben och läsa och läsa och läsa och skriva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar