lördag 13 oktober 2012

Lobbyist?

Om jag vore duktigare att formulera mig i tal och jag hade förmågan att argumentera skulle jag bli lobbyist eller politiker. Jag har blivit indoktrinerad i folkhälsa. Jag har precis läst en rapport från WHO som handlar om aktiviteter som bör göras för att utjämna hälsoskillnaderna i världen. Det som är så intressant är att i det stora världsomspännade åtgärderna går att hitta åtgärder som är direkt överförbara i till vårt samhälle, till min landsortskommun.
Vad jag skulle vilja jobba med det här! Tänk om jag skulle nå fram, tänk om jag skulle orka fortsätta att studera, det vore fint det.
I min studiegrupp, rent internetbaserad, så var vi från början 5 stycken. Från och med idag är vi 2 kvar. Den som hoppade av senast orkade inte längre. För tufft att kombinera jobb och studier med ett socialt liv (lite ironiskt att man slutar pga av att hälsan far illa...) Och jag tror att det är en rätt krävande kurs. Jag hoppas att det är studieovanan som tar på mig nu och att det kommer att lätta nästa termin. Fast jag vet ju inte om jag får gå nästa termin. Kursen nu var inriktad till personer som gått medellånga vårdutbildningar och liknande dvs sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster, tandsköterskor och socionomer. Fortsättningen är riktad till sjuksköterskor står det på studera.nu. Surt i såfall.

Maken och de två äldsta barnen har varit i Tierp i dag och spelat badminton. N och jag har varit på utflykt till grannstaden sen lekte han med grannpojken och jag pluggade. Skön dag. Förutom att det jädra avloppet i köket krånglar. Det blir ta mej fan stopp där stup i kvarten. Diskade inne på toa i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar