måndag 15 oktober 2012

Fönsterputsarmaskin

Igår började jag att putsa fönster. Så outsägligt tråkigt. Så vi gick till grannarna och väntade på att de skulle bjuda oss på kaffe. När de till slut gjorde det och jag beklagade mig över mitt tråkiga jobb plockade de fram den magiska maskinen. Vips så blev det roligare att putsa fönster. Allt är mycket roligare om man har något som låter och som underlättar jobbet. Idag ska N och jag fortsätta när han kommer hem från skolan. Maken lovade att vi skulle köpa en fönsterputsar-maskin också. Han gillar inte heller att putsa fönster.

Spruta på och gnussa rent.

Skrapa och maskinen suger upp överflödigt vatten.
Jag har varit till prat-konsulten i dag. Det var jobbigt i dag också. Men nyttigt. Timmen flyger iväg. På vägen hem for jag in till stugan och där var mamma och pappa kvar så jag fick mig lite kaffe. Nu har jag hällt ut havregryn över golvet. Det tar jag reda på sen. Nu promenad. Tja, det var den dagen det.

1 kommentar:

  1. Härligt! Syrran har en sån maskin, jag lånade den när jag flyttstädade. Allt blir lite roligare med teknik!Puts puts!

    //Pea

    SvaraRadera