tisdag 9 oktober 2012

Farin

Jag har en fråga. Farin med små hårda bruna klumpar i, är det ätbart eller är det kusar i? Jag smakade på en av de hård klumparna och tyckte nog att de smakade sött. Så jag chansar på att det är ätbart. Vi har matbrödsbrist och orkar inte åka och handla.

Nu har N tittat på tv och suttit framför datorn i minst 5 timmar(!!!!). Det gör mig galen. NAckdelen med att inte ha fritids. Nu är det hårda bud. Igen. Ingen tv eller dator eller skärm överhuvudtaget före kl 17. Det med basta! Det svåra blir att få L att följa det. A har redan en begränsning. Ingen mobil efter kl 21.

Nu ska jag natta N. Han håller på att läsa Christer Fuglesangs 3e bok för mig och maken. Beroende på vem som nattar. Han älskar den boken. Måste få tag i 1an och 2an också. Halvans rymdbok är också en favorit, men jag tror att han tycker att han är på väg att växa ifrån den.

G´nite!

2 kommentarer:

  1. Farin klumpar sig innan fabriken ens hunnit packa det ;)
    Fuktklumpar, vännen, fuktklumpar.
    ...eller proteiner ;)

    Kram Pea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ingen som märkte om det var klumpar i brödet, å jag upplyste ingen om det heller. Å inte är vi sjuka. Så det blev nog bra ändå... Tog en sväng på Rådis idag igen med farfarsgubben den här gången. Idag var det tokfullt.

      Radera